office(at)mindeducation(dot)ro

Consultanță psihologică școli și grădinițe

Consultanță psihologică școli și grădinițe

Familia și școala sunt cele două spații emoționale de creștere și evoluție a copilului. Așadar, serviciile de consultanță psihologică pe care le oferim școlilor sunt în acord cu viziunea pe care o avem asupra creșterii și educației copiilor. Școala și familia sunt spații ale siguranței, încrederii, explorării și formării propriei identități. Într-o lume în continuă schimbare, întrebarea firească, pentru profesori și părinți, este pentru ce și cum îi pregătim pe copiii noștri pentru lumea în care trăiesc și vor trăi? Ce să le ofere educația? Știm însă faptul că o relație de siguranță și încredere cu părinții și profesorii este cea mai bună motivație a copilului pentru învățare. Investiția este în noi, adulții, și, deci implicit, în relația noastră cu copiii noștri. Școala nu mai poate fi doar un spațiu al aculumării de cunoștințe, al rezultatelor, notelor și performanțelor fără adaptarea acestora la nevoile emoționale ale copiilor și fără adaptarea la o lume în continuă schimbare. O școală nu poate fi spațiul unde copilul trăiește frica de respingere și eșec, comparațiile, critica, unde îi sunt ignorare nevoile emoționale, unde vigilența față de greșeală și pedeapsa sau frica de pedeapsă sunt singurele forme de motivare ale copiilor. O astfel de școală are nevoie de o schimbare prin transformarea profesorilor și părinților în adulți conștienți de propriile lor sensibililități și vulnerabiliăți, care îi influențează profund pe copii. Atașamentul sigur al profesorului în relația cu copilul și cunoașterea nevoilor lui de dezvoltare sunt, din punctul nostru de vedere, cele mai bune resurse pentru copiii. Îi pregătim pentru un viitor pe care nu îl cunoaștem, așadar să le oferim acele contexte prin care să învețe de ce au nevoie pentru lumea viitorului.

Echipa Mind Education Health oferă școlilor, profesorilor și părinților preocupați de starea de bine a copiilor, informații validate științific despre nevoile și prioritățile de dezvoltare cognitive și emoționale ale copiilor, despre integrarea diferențele de gen în educație – nevoile fetelor și băieților –, despre adolescență și provocările ei, despre cum învață copilul încrederea și siguranța în relațiile cu adulții. Despre autonomie și responsabilitate, despre identitatea lor, cine sunt ei și care sunt granițele sănătoase în relațiii, cum învață iertarea, empatia și compasiunea în relațiile cu ceilalți. Copiii au nevoie de siguranță emoțională în relația cu toți adulții, profesori și părinți, dar și de colaborarea lor. Au nevoie de a-și exersa reziliența fără pedeapsă – prin critică, ignorare, comparații sau retragerea afecțiunii. Au nevoie de joacă și relaxare, au nevoie ca noi să le simplificăm viața într-o lume tot mai grăbită și mult prea preocupată de rezultate, fără a le mai da răgazul de a se conecta și rezona cu propriile nevoi, stări, trăiri, întrebări.

Școala este locul unde copilul își clădește caracterul, își formează personalitatea și unde explorează, cu scopul recunoașterii și formării propriei identități. Familia, ca și școala, este acel spațiu al relațiilor în care copilul învață auto-controlul, toleranța la disconfort, compasiunea și repararea relațiilor. Învață și exersează iertarea, grija sănătoasă față de propriile nevoi și față de nevoile celorlalți. Desigur, fără să le menținem îndreptățirea, lipsa de responsabilitate sau individualismul.

Serviciile pe care le oferim au acest scop și această viziune asupra școlii. Cum atingem acest scop? Prin consultanța oferită profesorilor și părinților, prin training-uri și workshop-uri pentru profesori și părinți, prin sprijinul școlii în a implementa programe educaționale în care starea de bine a copiilor și a profesorilor să fie o prioritate. Oferim servicii de consiliere și psihoterapie invididuală pentru profesori și părinți pentru a-i susține în procesul lor de transformare și dezvoltare personală.

Copiii noștri au nevoie de părinți și profesori sănătoși emoțional. Aceasta este educația în care credem.