Cum ar fi arătat viața adulților de astăzi, care ar fi fost alegerile lor dacă la vârsta adolescenței ar fi învățat despre ei înșiși? Să știe cum funcționează creierul, să afle despre emoții și rolul lor , despre cum acestea ne ajută să ne adaptăm, să facem față situațiilor, dar cum ne pot duce și pe drumuri greșite? Ce ar fi însemnat pentru ei să înțeleagă ce se află în spatele alegerilor lor din relații – de prietenie sau romantice? Să își cunoască și înțeleagă temperamentul, care sunt punctele tari și care nu?

Toate aceste răspunsuri le-ar fi ușurat poate înțelegerea situațiilor prin care au trecut, i-ar fi adus poate mai aproape de ei, mai în contact cu nevoile lor, ar fi înțeles mai bine deciziile pe care le-au luat, vulnerabilitățile lor și cele ale prietenilor, iubiților, partenerilor. I-ar fi ajutat poate să fie mai fericiți, mai echilibrați, mai împăcați cu ei înșiși.

Adolescența reprezintă momentul de desprindere, de la dependența de părinți la autonomie și controlul propriei persoane. Este vârsta primelor iubiri și a primelor dezamăgiri în dragoste. Durerile înțelese în relațiile din adolescență pot fi fundația pe care să se construiască relațiile sănătoase de mai târziu. Curiozitatea naturală a adolescenților, stimulată și susținută, reprezintă pasiunea în carieră din viața adultă. Este momentul în care își construiesc un sistem de valori, se descoperă pe sine, se construiesc, experimentând, alegându-și modele, învățând despre ei și despre lume.

Adolescența este, tocmai în acest context, o fereastră de oportunitate extraordinară în care mintea este suficient de înțeleaptă să înțeleagă cum trecutul, biologia, contextele în care trăim pot influența prezentul, încă nerigidizată, cum este în cazul adulților, capabilă să se schimbe și să își aleagă un drum mai bun.


Invat sa ma cunoscProgramul „Învăț să mă cunosc” le oferă adolescenților oportunitatea de a învăța despre ei înșiși – de ce răspund într-un anumit fel, cum să gestioneze momentele tensionate, emoțiile copleșitoare, cum să facă față schimbărilor. Programul le oferă instrumente care să îi ajute să se cunoască, să ia decizii în funcție de propriile nevoi, să respecte nevoile celor din jur, să trăiască în momentul prezent, să facă diferența între interpretările personale și realitate, să fie conștienți că starea de bine este mai ales în controlul lor.

În cadrul programului, adolescenții învață:
– să înțeleagă cum este construit creierul și modul în care acesta influențează emoțiile, gândurile și comportamentele fiecărei persoane, care sunt modificările creierului la adolescența și cum le influențează viața de zi cu zi;
– să se observe;
– să se cunoască pe sine, care le sunt vulnerabilitățile și care punctele tari;
– cum să gestioneze situațiile dificile de viață și cum să fie mai puțin reactivi din punct de vedere emoțional;
– cum să să gestioneze relațiile de prietenie sau cele romantice;
– cum să aibe compasiune față de ceilalți și față de ei înșiși.

Programul, construit și coordonat de Corina Dobre, se adresează adolescenților, fete și băieți, cu vârste între 15-19 ani. Se desfășoară pe o perioadă de 2 luni, pe parcursul a 5 întâlniri, începând cu 22 martie, astfel: 22 martie, 29 martie, 12 aprilie, 26 aprilie, 10 mai. Grupul va avea 8-10 participanți.

Înâlnirile vor dura o oră si jumătate, iar costul este de 80 lei. Pentru înscrieri nu ezitati să ne contactati pe facebook sau la adresa de e-mail: corina@mindeducation.ro