Un proiect dedicat bărbaților și celor care vor să-i înțeleagă mai bine, gândit și implementat de Școala pentru Cuplu în parteneriat cu Flux.

Pentru că, într-o lume aflată într-un proces de transformare profundă, (și) sensul masculinității trebuie rediscutat, iar clișeele/stereotipirile/miturile puse sub semnul întrebării.

Proiectul își propune să aibă o contribuție semnificativă în promovarea stării de bine a bărbaților în relațiile lor cu propriile nevoi emoționale, cu copiii, cu partenera/partenerul de cuplu, prietenii și colegii.

Obiectivul nostru este bărbatul conectat cu sine și cu ceilalți, puternic, care crede în viața trăită frumos și cu rost. Bărbatul curajos, chiar dacă uneori asta înseamnă să-ți recunoști și să-ți accepți vulnerabilitățile. Bărbatul conștient de consecințele singurătății și însingurării în relații, dispus să facă ceva pentru a le evita sau depăși. Bărbatul care crede în iubirea trăită cu tandrețe, pasiune, responsabilitate, grijă și prezență. Conștient atât de nevoia lui de a se simți iubit, cât și conștient de iubirea și încrederea dăruite celorlalți. Bărbatul care își dorește să fie un partener iubitor, un tată adevărat pentru copilul lui, un prieten loial și de încredere.

 Vom organiza conferințe și workshop-uri pe tema masculinității și psihologiei bărbatului, vom iniția campanii de promovare a unei masculinități sănătoase și vom dezvolta, alături de parteneri precum companii private sau instituții de educație, inițiative de susținere a relațiilor sănătoase ale bărbatului.

„Cred în cuplu, în relații fericite în familie, cu prietenii și colegii, dar știu că drumul până acolo este unul adesea dificil, poate dureros și inconfortabil. Însă mai știu că încrederea, asumarea responsabilității, iertarea și acceptarea vulnerabilității sunt lucrurile de care avem acum nevoie în relații. Nu de un discurs al blamării, criticii sau îndreptățirii.” (Domnica Petrovai – Mind Education Health)

 „Aportul psihologiei la bunăstarea noastră, ca societate, poate fi enorm, dacă informațiile corecte ajung la oameni într-o formă care să-i ajute cu adevărat. Pentru că sunt aspecte esențiale ale vieților noastre (relațiile de cuplu, creșterea copiilor, relațiile sociale) pentru care nu ne naștem pregătiți – sunt abilități pe care le învățăm. Ar fi un rol important al școlii să facă asta, dar ea se focusează, cel puțin la noi, pe alte dimensiuni. Așa că învățăm pe cont propriu, în momentul în care simțim lipsa informațiilor, de multe ori abia când suntem în criză. <<Bărbatul întreg>> e un proiect care vine în întâmpinarea unor asemenea căutări.” (Mihai Mateiu – Flux)

„Relațiile noastre, cu noi înșine și cu lumea din jurul nostru, ne influențează precum și noi le influențăm la rândul nostru. Evoluăm împreună și separat, suntem întreg și părți în același timp. De aceea cred că avem nevoie să construim cu <<și>> în loc de <<sau>>, adică să alegem înțelegerea diferențelor, iertarea și reconcilierea părților diferite, echilibrul. Iar pentru aceasta avem nevoie să descoperim întregul fiecărei părți, cum ar fi ce înseamnă bărbatul conectat la o lume în perpetuă schimbare: evoluția lui psihologică, socioculturală și spirituală, și cum se definește pe sine și lumea din jurul lui. (Marcian Enache-Poți)